skip to Main Content

“Tropiciele tradycji” – realizacja zadania publicznego

W ramach realizacji zadania publicznego w trybie małych zleceń pn. “Tropiciele tradycji”, Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a ’Paulo zorganizowało wycieczkę dla gminnej młodzieży na Kaszuby. Projekt sfinansowany został ze środków Miasta i Gminy Buk. Poniżej relacja z wyjazdu wraz ze zdjęciami:

„Tropiciele tradycji”, pod tym hasłem młodzi Bukowianie tradycyjnie wyruszyli zwiedzać i poznawać piękne zakątki Kaszub, Pomorza i okolic. W tym roku  na naszym szlaku znalazły się m.in. miasto zakochanych Chełmno, z bogatą średniowieczną historią, pięknymi zabytkami. W kolejnych dniach odwiedziliśmy Park Edukacyjny Zoo – Egzotyczne Kaszuby, miejsce pełne zaskakujących atrakcji, a przede wszystkim posiadające kilkadziesiąt egzotycznych gatunków zwierząt, spośród których szczególną sympatię wzbudziły papugi.

Wdzydze Kiszewskie z pięknym skansenem przybliżającym zwyczaje, tradycje i codzienne życie Kaszubów – to kolejny fascynujący dzień naszego podróżowania. Wypoczywając na Pomorzu nie mogliśmy ominąć wypadu nad morze, tym razem kierunek Hel, gdzie główną atrakcją były foki. Nie zraziły nas długie kolejki i oczekiwanie. Warto było czekać na otwarcie fokarium, bo foczka Balbina i jej towarzysze zaprezentowały piękne akrobacje. Przy okazji dowiedzieliśmy się ważnych informacji o ochronie fok i Bałtyku. Muzeum Obrońców Helu, to kolejna lekcja historii o Obrońcach Wybrzeża podczas II Wojny Światowej. W ostatnim dniu naszego wyjazdu odwiedziliśmy tajemniczą wioskę chlebową, gdzie wspólnie podczas zabawy terenowej poznawaliśmy i odkrywaliśmy sekrety wypieku pysznego swojskiego chleba, który po upieczeniu zabraliśmy do domu.

Nieocenioną wartością naszego wyjazdu był  czas spędzony razem w pięknym, malowniczym otoczeniu „Ostrzyka”. Prezentacja swoich talentów i zainteresowań pozwoliły nam lepiej się poznać i odkryć wartość drugiego człowieka. To wszystko było możliwe dzięki życzliwości wielu osób, którym bardzo dziękujemy za twórczy, aktywny i piękny czas wypoczynku. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Miasta i Gminy Buk.