Informacja w tekście łatwym do czytania (ETR)
Urząd Miasta i Gminy Buk – informacje w prostym języku
Co to jest urząd?
Urząd Miasta i Gminy Buk to miejsce, gdzie pracują urzędnicy.
Urzędnicy pomagają mieszkańcom gminy Buk załatwiać sprawy urzędowe.
Czym zajmuje się urząd?
Urząd zajmuje się sprawami mieszkańców gminy.
W urzędzie możesz:
- wyrobić dowód osobisty,
- zameldować się,
- zgłosić narodziny dziecka,
- zapłacić podatki lokalne,
- uzyskać pozwolenie na budowę lub informacje o działce,
- zgłosić problem w gminie (np. uszkodzoną drogę),
- załatwić inne sprawy urzędowe.
Gdzie jest urząd?
Urząd Miasta i Gminy Buk znajduje się w miejscowości Buk.
Adres urzędu:
Urząd Miasta i Gminy Buk
ul. Ratuszowa 1
64-320 Buk
Kiedy urząd jest otwarty?
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku.
Godziny pracy mogą się różnić w zależności od dnia.
Aktualne godziny pracy znajdziesz na stronie internetowej urzędu.
Jak skontaktować się z urzędem?
Możesz skontaktować się z urzędem:
- telefonicznie,
- mailowo,
- osobiście w budynku urzędu.
Dane kontaktowe znajdziesz na stronie:
https://buk.gmina.pl
Strona internetowa i BIP
Urząd ma:
- stronę internetową,
- Biuletyn Informacji Publicznej (BIP).
Na tych stronach znajdziesz:
- ogłoszenia,
- informacje o pracy urzędu,
- dokumenty do pobrania,
- informacje o decyzjach.
Pomoc dla osób ze szczególnymi potrzebami
Jeśli masz trudności w załatwieniu sprawy, urząd może Ci pomóc.
Możesz:
- poprosić pracownika o pomoc,
- przyjść z osobą, która Ci pomaga,
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Możesz też poprosić o:
- informację napisaną prostym językiem,
- pomoc w zrozumieniu dokumentów,
- inną formę pomocy.
Dostępność
Urząd stara się, aby strona internetowa była dostępna dla wszystkich.
Jeśli jakaś informacja jest trudna do zrozumienia lub niedostępna:
- skontaktuj się z urzędem,
- urząd postara się pomóc.
Ważne
Masz prawo:
- do informacji,
- do pomocy,
- do załatwienia swojej sprawy.
Urząd jest dla mieszkańców.
PLIK DO POBRANIA: Urząd Miasta i Gminy Buk-etr





