skip to Main Content

„Epidemia krótkowzroczności u dzieci. Co rodzic musi wiedzieć?” – kampania edukacyjna

Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „Okulistyka 21” od początku października prowadzi kampanię edukacyjną na temat krótkowzroczności. Projekt skierowany do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym jest finansowany przez Urząd Miasta Poznania.

Już ponad 40% młodych ludzi w Europie ma krótkowzroczność. W czasie ostatniego roku z powodu pandemii COVID-19 liczba ta znacząco się zwiększyła. Przyczyniła się do tego nauka zdalna, przez co dzieci większość czasu spędzały przed ekranami mobilnymi, a bardzo mało na świeżym powietrzu. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy na temat czynników występowania, metod zapobiegania i wczesnego diagnozowania krótkowzroczności.

Podczas kampanii odpowiemy na następujące pytania:

  1. Dlaczego mówi się o epidemii krótkowzroczności na świecie?
  2. Czy krótkowzroczność może doprowadzić do poważnych chorób oczu, pogorszenia widzenia, a nawet utraty wzroku?
  3. Jak zapobiegać wystąpieniu krótkowzroczności?
  4. Czy możliwe jest leczenie krótkowzroczności?
  5. Jak często powinno się badać wzrok u dziecka?
  6. Jakie są objawy krótkowzroczności?
  7. Czy 2-3 letnie dziecko może oglądać filmy na telefonie komórkowym?
  8. Ile czasu dziecko powinno spędzać na dworze?
  9. Czy suplementy diety pomagają w hamowaniu krótkowzroczności?

Kampania będzie prowadzona między innymi za pomocą mediów społecznościowych, serwisu YouTube oraz telewizji. Patronat nad projektem objęło Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Radio Poznań oraz telewizja WTK.

Więcej informacji na stronie: www.miopia.pl oraz https://www.facebook.com/okulistyka21

Back To TopSkip to content