„Epidemia krótkowzroczności u dzieci. Co rodzic musi wiedzieć?” – kampania edukacyjna
Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „Okulistyka 21” od początku października prowadzi kampanię edukacyjną na temat krótkowzroczności. Projekt skierowany do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym jest finansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Już ponad 40% młodych ludzi w Europie ma krótkowzroczność. W czasie ostatniego roku z powodu pandemii COVID-19 liczba ta znacząco się zwiększyła. Przyczyniła się do tego nauka zdalna, przez co dzieci większość czasu spędzały przed ekranami mobilnymi, a bardzo mało na świeżym powietrzu. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy na temat czynników występowania, metod zapobiegania i wczesnego diagnozowania krótkowzroczności.
Podczas kampanii odpowiemy na następujące pytania:
- Dlaczego mówi się o epidemii krótkowzroczności na świecie?
- Czy krótkowzroczność może doprowadzić do poważnych chorób oczu, pogorszenia widzenia, a nawet utraty wzroku?
- Jak zapobiegać wystąpieniu krótkowzroczności?
- Czy możliwe jest leczenie krótkowzroczności?
- Jak często powinno się badać wzrok u dziecka?
- Jakie są objawy krótkowzroczności?
- Czy 2-3 letnie dziecko może oglądać filmy na telefonie komórkowym?
- Ile czasu dziecko powinno spędzać na dworze?
- Czy suplementy diety pomagają w hamowaniu krótkowzroczności?
Kampania będzie prowadzona między innymi za pomocą mediów społecznościowych, serwisu YouTube oraz telewizji. Patronat nad projektem objęło Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Radio Poznań oraz telewizja WTK.
Więcej informacji na stronie: www.miopia.pl oraz https://www.facebook.com/okulistyka21